tirsdag 6. september 2011

Lur måte å bruke eggeplommer på !!


Jeg er veldig glad i marengsbunn som jeg pynter med frukt og krem, det er så kjempegodt !!!
Men hver gang blir det mange plommer til overs og det er jo så trist å kaste dem!


Derfor var jeg så glad når jeg fikk denne oppskriften hvor jeg kunne få brukt opp plommene!
Her er oppskriften for de som har lyst på den!

Sara Wienerbrød.

160g. smør - 4,5 dl. melk - 3,5 dl. mel   
Smelt smør - ha i mel - spe med melken.
Avkjøl!
Rør inn 4 eggeplommer med en mixer.

Stekes ved 200 grader i ca. 30 min.

Avkjøl og ha på melisglasur.

Håper det smaker :)

Her har vi full storm nå og vi nyter kvelden inne med Sara Wienerbrød :)

Ha en fin kveld, klem.


17 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Kjempe deilige ....her nytes kvelden med nystekte rundstykker
Takker for oppskrift
Klem og nyt kvelden

Anita Tørmoen sa...

Nam nam, disse så gode ut:)

Janes hobbykrok sa...

Mmmm, ser deilig ut. Ha en fin kveld!

Snertne sneller og små nøster sa...

Så lurt! Det er aldri artig å kaste mat.

Ha det godt - klem Siv

Janne i Fagerlia sa...

Sååå lurt! Jeg baker også marengskake ganske ofte (pavlova), og ender som oftest opp med å kaste eggeplommene. Takk for tips!

rett og vrang sa...

;-)Pleier alltid å lage noe der jeg kan bruke opp alt,men jeg baker sjelden kaker...Ingen spiser det her,så da blir det liksom ikke noe av det der...Skal spare på dette tipset!Tusen takk!S-hilsen

Tonemor sa...

nam! Det så deilig ut. Skal ta vare på det tipset.
Klem Tone

Unknown sa...

Disse så kjempegode ut, den oppskriften skal jeg prøve ut,Linda. Det er så sjelden jeg baker kaker.. det hender det blir vafler eller boller, men jeg er omgitt av mann og unger som ikke er glad i kaker, men nå er det noe bursdager utover høsten, så da må jeg vel... Og disse tror jeg bollespiserene spiser også :-)))
Barnehagenettet i forrige innlegg var bare nyyyyydelig. jeg trodde jeg hadde skrevet det under, men det var visst noe jeg hadde drømt
Henger visst ikke med i alle svingene om dagen
Ha en fin dag, så håper vi det kan være noen timer opphold
Klem

Guri sa...

SÅ lurt! Jeg pleier å steke pannekaker når jeg har ekstra plommer, men disse ser jo flotte ut! Takk for at du deler oppskriften:)
Klem fra meg :)

Hanne sa...

Så flott med en slik oppskrift. De høres og ser kjempegode ut!
Pludrehanneklem

Y`s design sa...

MMM..nå fikk jeg virkelig lyst på noe søtt. :-) Skal prøve å ha denne oppskriften i minne.
Så mye fint å se i bloggen din siden sist jeg var innom,nå har jeg fått lagt deg til i bloggrollen min så nå er det fare for at jeg kommer på besøk oftere. :-)
Ha en fortsatt flott uke! Klems

Smykkas sa...

Det høres deilig ut, men her blir det helst kjøpekaker.

Klem

Smykkas sa...

Det høres deilig ut, men her blir det helst kjøpekaker.

Klem

Solveig sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min:-D Hos oss har vi motsatt problem siden vi lager en del hjemmelaget is - og hva skal vi gjøre med alle eggehvitene? Men nå vet jeg! God helg!

Kort og Søm sa...

Det så deilig ut! :O)
God helg,
klem Fredrikke


Ps.ja, høsten er min favoritt tid på året :O)

ide-puffen sa...

Så bra å få brukt dem til noe. Jeg pleier å lage fyll til Sukseterten av plommene. Pavlovaen du lager er min nr 1 kake :)))
Fin barnehageveske du har laget. Moro med tegningen.
Kos helg
Randi

Anonym sa...

Det var bra oppskrift! Skal ta den med meg videre. Takk :)

Tror godt du kan plante løker i potter. Gjorde det selv med urner for to år siden, og det gikk fint. Vurderer selv å kjøpe perleblomster å sette de tett i tett i potten jeg kjøpte som var arrangert med slike i vår.

Vi hadde det fint på konsert. Rett hjem og opplagt idag :).

Klem :)